Wat doen wij?
Mensen met een verstandelijke beperking hebben vaak gezondheidsproblemen. Wij onderzoeken hoe je gezonder oud kunt worden. Hoe kun je lekker bewegen en goed slapen? Wat helpt om gelukkig te zijn? Naar deze vragen doen wij onderzoek.
Welkom! Wij onderzoeken hoe je gezonder oud kunt worden. Meer weten? Lees dan verder!
Mensen met een verstandelijke beperking hebben vaak gezondheidsproblemen. Wij onderzoeken hoe je gezonder oud kunt worden. Hoe kun je lekker bewegen en goed slapen? Wat helpt om gelukkig te zijn? Naar deze vragen doen wij onderzoek.
Wij zijn onderzoekers met ervaring in de zorg. Sommige onderzoekers zijn arts voor verstandelijk gehandicapten, fysiotherapeut, logopedist of gedragskundige. Zo weten we extra goed wat belangrijk is voor cliënten en waar onderzoek over moet gaan.
We doen onderzoek naar verschillende thema’s, zoals:
Wij vinden het belangrijk dat mensen met een verstandelijke beperking ook zelf meedenken over onderzoek.
Met een aantal cliënten van de zorgorganisaties Abrona, Amarant en Ipse de Bruggen willen we af en toe samenkomen. We noemen ze ervaringsdeskundigen. We gaan dan praten over de onderzoeken en krijgen tips en advies.
Afgelopen jaar organiseerden we een cliëntendag. Een dag waar cliënten en onderzoekers samen met elkaar in gesprek gingen over nieuw onderzoek. Nieuwsgierig? Bekijk hier de film!
Heb je vragen, ideeën of tips voor ons? Stuur dan een mail naar info.gvg@erasmusmc.nl